Toruń, dn. 08.11.2013r.
Wyjaśnienia i zmiana SIWZ nr postępowania 1/NR/03/2013/I na
Całodobowy dozór i ochrona mienia oraz sprzątanie pomieszczeń laboratoryjno – biurowych
Zamawiający działając na podstawie art. 38 ust. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych informuje, iż w prowadzonym postępowaniu nr 1/NR/03/2013/I – całodobowy dozór i ochrona mienia oraz sprzątanie pomieszczeń laboratoryjno – biurowych wpłynęły zapytania, na które Zamawiający udzielił następujących odpowiedzi
Zapytanie 1
W załączniku nr 4 do SIWZ – projekt umowy, w §8 pkt 3 Zamawiający określił, że Zleceniobiorca przedstawi na każde żądanie Zleceniodawcy aktualne licencje pracowników ochrony w zakresie wymaganym przez Zleceniodawcę?
Czy Zamawiający wymaga, aby usługa całodobowego dozoru i ochrony mienia na obiektach realizowana była przez pracowników ochrony posiadających licencję pracownika ochrony fizycznej?
Czy wymóg posiadania licencji pracownika ochrony fizycznej odnosi się wyłącznie do osób nadzorujących/koordynujących?
Odpowiedź 1
Zamawiający nie wymaga bezpośredniego wykonywania całodobowego dozoru i ochrony mienia przez pracowników posiadających licencję pracowników ochrony fizycznej. Wymóg posiadania licencji pracownika ochrony fizycznej dotyczy jedynie pracowników nadzorujących i kontrolujących oraz pracowników patrolu interwencyjnego.
Zapytanie 2
W § 2 umowy będącej załącznikiem do SIWZ Zamawiający określił, że bezpośrednie dozorowanie i ochronę będą wykonywać osoby odpowiednio przeszkolone w tym zakresie, a w § 8 umowy napisał, że Zleceniobiorca na każde wezwanie Zleceniodawcy przedstawi aktualne licencje pracowników ochrony.
W takim razie, czy osoby pełniące bezpośrednią ochronę mają posiadać licencję POF?
Czy pracownicy grupy interwencyjnej maja posiadać licencję POF?
Odpowiedź 2
Zamawiający nie wymaga bezpośredniego wykonywania całodobowego dozoru i ochrony mienia przez pracowników posiadających licencję pracowników ochrony fizycznej. Wymóg posiadania licencji pracownika ochrony fizycznej dotyczy jedynie pracowników nadzorujących i kontrolujących oraz pracowników patrolu interwencyjnego.
Zapytanie 3
Proszę o zatwierdzenie, że na każdym z obiektów ochronę ma pełnić jeden pracownik całodobowo w trybie zmianowym.
Odpowiedź 3
Zamawiający wymaga wykonywania umowy w każdej z lokalizacji określonej w §1 ust. 1 wzoru umowy co najmniej przez jednego pracownika ochrony na zmianę.
Zapytanie 4
Proszę o określenie jaki obszar na każdym z obiektów ma odśnieżać i kosić pracownik? Jest to niezbędne do właściwej wyceny.
Odpowiedź 4
Metraż terenów zewnętrznych:
I. a)Tereny utwardzone:
Zadanie A – ok. 5000 m2
Zadanie B – ok.800 m2
Zadanie C – ok. 3000 m2
b) Tereny zielone:
Zadanie A – ok. 2000 m2
Zadanie B – ok.600 m2
Zadanie C – ok. 3000 m2
Zamawiający wskazuje orientacyjne metraże i zaleca dokonanie wizji lokalnej obiektów.
Zapytanie 5
Proszę o sprecyzowanie ile roboczogodzin Wykonawca ma przyjąć by poprawnie skalkulować usługę dotyczącą ochrony mienia i dozoru i usług portierskich na każdym z obiektów.
Odpowiedź 5
Zamawiający nie określa liczby roboczogodzin i wymaga wykonywania umowy w każdej z lokalizacji określonej w §1 ust. 1 wzoru umowy co najmniej przez jednego pracownika ochrony na zmianę
Zapytanie 6
Czy usługi ochrony mienia i dozoru i usług portierskich na każdym z obiektów mają być świadczone przez pracowników licencjonowanych?
Odpowiedź 6
Zamawiający nie wymaga bezpośredniego wykonywania całodobowego dozoru i ochrony mienia przez pracowników posiadających licencję pracowników ochrony fizycznej. Wymóg posiadania licencji pracownika ochrony fizycznej dotyczy jedynie pracowników nadzorujących i kontrolujących oraz pracowników patrolu interwencyjnego.
Zamawiający działając na podstawie art. 38 ust 4 ustawy Prawo zamówień publicznych dokonał zmiany SIWZ w prowadzonym postępowaniu na Całodobowy dozór i ochrona mienia oraz sprzątanie pomieszczeń laboratoryjno – biurowych, nr 1/NR/03/2013/I
1)W rozdziale II ust 3 (zadanie B) SIWZ
Jest: „ul. Chorzowska 50”
Powinno być: „ul. Chorzowska 50A”
2)W rozdziale VII SIWZ dokonano zmiany numeracji ustępów. Dokonane zmiany uwzględniono w tekście jednolitym SIWZ.
3)W rozdziale VIII ust. 2 SIWZ otrzymuje brzmienie:
„ 2. Oświadczenia w tym wnioski, zawiadomienia oraz informacje Zamawiający
i Wykonawcy przekazują pisemnie, faksem lub drogą elektroniczną, z wyjątkiem rozdziału XII – oferty i rozdziału XIII ust. 2 i 3 – zmiana i wycofanie oferty oraz ewentualnego uzupełnienia oferty zgodnie z art. 26 ust. 3 p.z.p., które to czynności wymagają formy pisemnej.”
4)W rozdziale XIII ust. 1 zdanie pierwsze SIWZ otrzymuje brzmienie: „1. Termin składania ofert upływa dnia 15.11.2013 r. o godzinie 8.00.”
5)W rozdziale XIV ust. 1 SIWZ otrzymuje brzmienie: „1. Otwarcie ofert nastąpi w dniu 15.11.2013 r. godz. 8.15 w siedzibie Zamawiającego Instytutu Inżynierii Materiałów Polimerowych i Barwników ul. Marii Skłodowskiej-Curie 55, 87-100 Toruń, Sala Konferencyjna II piętro”
6)W załączniku nr 1 do SIWZ (Formularz oferty):
Jest: „ul. Szosa Chełmińska 28”
Powinno być: „ ul. Szosa Chełmińska 30”
7)W załączniku nr 4 do SIWZ (Wzór umowy) w §1 ust. 1 pkt 1 lit b
Jest: „ul. Szosa Chełmińska 28”
Powinno być: „ul. Szosa Chełmińska 30”
8)W załączniku nr 4 do SIWZ (Wzór umowy) §8 ust. 3 pkt 3 otrzymuje następujące brzmienie: „3) aktualne licencje pracowników nadzorujących i kontrolujących pracowników nie posiadających licencji pracowników ochrony fizycznej i licencje pracowników patrolu interwencyjnego”
W załączeniu tekst jednolity SIWZ
Zatwierdzam
(-)
Dyrektor Instytutu IMPiB
dr n. t. Józef Richert